T7 Cloud Simulation

04. Feb. 2019

T7 Cloud Simulation Unavailable February 7th – February 10th 2019

As previously announced, we will soon migrate our T7 Cloud Simulation service to a new cloud provider.

To ensure a smooth transition, we will be taking the service offline some time in the morning (CET) of Thursday February 7th. 

We will return to service as soon as we can, and in any case no later than Monday 11th February (CET).

Taking the service offline is not a decision we take lightly, but it is a necessary step in the migration. 

If you are an early adopter, using the new service for free, you need to know that once the migration is complete, the service will once again be chargeable.  We will make an announcement on the new LaunchPad when charging takes effect, but for planning purposes you should assume that the free beta test effectively ends in the morning of Thursday 7th February.

Thank you for being a valued user of our T7 Cloud Simulation Service – we look forward to improving the service over the coming months with the new provider and underlying architecture that makes deploying changes easier than ever.

If you have questions or require further information, please contact your Technical Key Account Manager using your VIP number or via e-mail to: cts@deutsche-boerse.com.

Marktstatus

XETR

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Störung in Teilen des Handelssystems

Technische Störung des Handelssystem

Xetra Newsboard

Das Markt-Statusfenster gibt Hinweise  zur aktuellen technischen Verfügbarkeit des Handelssystems. Es zeigt an, ob Newsboard-Mitteilungen zu aktuellen technischen Störungen im Handelssystems veröffentlicht wurden oder in Kürze veröffentlicht werden.

Weiterführende Informationen zur Handhabung von Störungen finden Sie im Emergency Playbook, das Sie auf der Xetra Internetseite unter Technologie --> T7-Handelsarchitektur --> Notfallprozesse finden. Detaillierte Informationen zur Kommunikation während einer Störung, zu Wiedereröffnungsmaßnahmen und Handlungsempfehlungen für den Order- und Transaktionsabgleich finden Sie in den Kapiteln 4.2, 4.3 bzw. 4.4. Konkrete Informationen bezüglich der jeweiligen Störung werden während der Störung über Newsboard Message veröffentlicht. 

Wir empfehlen dringend, aufgrund der Hinweise im Markt-Statusfenster keine Entscheidungen zu treffen, sondern sich in jedem Fall auf dem Produktion Newsboard  umfassend über den Vorfall zu informieren.


Notfallprozesse


Das sofortige Markt-Status Update erfordert eine aktivierte und aktuelle Java™ Software für den Web Browser.